پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2171
-
الف
+

«یوسف پیامبر» و بازیگرانی که درگذشتند

در این گزارش یادی از هنرمندان و بازیگران فوت شده سریال «یوسف پیامبر(ع)» کرده‌ایم.

در این گزارش یادی از هنرمندان و بازیگران فوت شده سریال «یوسف پیامبر(ع)» کرده‌ایم.

پروانه معصومی در نقش بانو تی

پروانه معصومی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون روز ۶ آذر ماه در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

«گل‌های داوودی»، «ناخدا خورشید»، «جهیزیه برای رباب»، «رگبار»، «غریبه و مه»، «کلاغ»، «بی‌تا»، «پلیس جوان»، «مسافر ری» «کوچک جنگلی»، «امام علی» و … از جمله آثار او بوده است.

او در سریال یوسف پیامبر در نقش همسر آمنهوتپ سوم بازی می کرد.

عباس امیری مقدم در نقش آنخ‌ماهو

عباس امیری‌مقدم (۱۳۲۲ – ۷ اسفند ۱۳۸۹) بازیگر ایرانی بود. او فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۶۳ با مجموعهٔ سربداران آغاز کرد و از سال ۱۳۶۴ نیز با فیلم آتش در زمستان ساخته حسن هدایت فعالیت در سینما را شروع کرد.

صبح ۷ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۸:۳۰ در جادهٔ رشت به فومن در فلاح‌آباد به دلیل لغزندگی جاده بر اثر بارندگی، ماشین حامل وی تصادف کرد. تصادف، شدید نبود و دو نفر سرنشین (راننده و دستیار تدارکات) آسیب جدی ندیدند، وی به یکی از بیمارستان‌های فومن منتقل و در آنجا احیای قلب صورت گرفت اما او بر اثر عارضهٔ قلبی درگذشت.

اسماعیل سلطانیان در نقش کیمونی


اسماعیل سلطانیان (۲۶ فروردین ۱۳۳۳ – ۲۴ خرداد ۱۴۰۲)، بامداد چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ به علت ایست قلبی در ۶۹ سالگی درگذشت[۱۳] و در ۲۶ خرداد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.پ

 رضا آقاربی در نقش پادیامون

«رضا آقاربی» در سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد؛ وی فعالیت هنری را از سال ۱۳۶۰ با تئاتر آغاز کرد تا اینکه برای بازی در فیلم «پرچمدار» به کارگردانی شهریار بحرانی دعوت شد.

رضا آقاربی سرانجام در مرداد سال ۸۷ و در ۵۰ سالگی درگذشت. بازی در نقش پادیامون یکی از نقش‌های ماندگار رضا آقاربی است، وی که نقش محافظان معبد آمون را بازی می‌کرد عمرش به زمان پخش سریال نیز کفاف نداد و نامش در تیراژ سریال با عنوان زنده‌یاد آورده شده بود.

ناصر فروغ در نقش خوفو


ناصر فروغ
 (۱۰ آبان ۱۳۲۹ – ۱۷ مهر ۱۳۹۲) با ورود به حوزه هنری و بازی در فیلم زنگ‌ها به کارگردانی محمدرضا هنرمند حرفه بازیگری را آغاز کرد.
وی در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۹۲ در سن ۶۲ سالگی به علت بیماری سرطان درگذشت و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

محمدقاسم پورستار در نقش حضرت خضر(ع)


محمدقاسم پورستار (زاده ۴ تیر ۱۳۱۸ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۶) بازیگر اهل ایران بود.

او که در سالهای پایانی عمر دچار عارضه قلبی شده بود، مدت‌ها در بیمارستان بستری و سرانجام پس از بهبودی به خانه منتقل شد اما صبح روز پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ در منزل خود در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

فرج الله سلحشور ( کارگردان سریال یوسف پیامبر)

فرج‌الله سلحشورنیا معروف به فرج‌الله سلحشور (۱۲ آبان ۱۳۳۱ – ۸ اسفند ۱۳۹۴) هنرپیشه، چهره‌پرداز، نویسنده و کارگردان ایرانی بود.

فرج‌الله سلحشور که به سرطان ریه مبتلا بود صبح روز هشتم اسفند ۱۳۹۴ (۲۷ فوریه ۲۰۱۶) در ۶۳ سالگی، درگذشت.

ه خ / س م

نظر شما
ارسال نظر